ن والقلم وما یسطرون
ن والقلم وما یسطرون

ن والقلم وما یسطرون

گزارش سخنرانی سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین میدانی بعنوان خطیب قبل از خطبه های نماز جمعه


حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین میدانی بعنوان خطیب قبل از خطبه های نماز جمعه بیان نمودند که رمز جاودانگی قیام حسینی این است که امام حسین (ع) برای حق و احیای دین مبین اسلام قیام نمودند و به شهادت رسیدند. امام حسین(ع) در میان تمام جوامع بشری عزیز و محبوبندچون حق در میان تمامی جوامع بشری عزیز و محبوب است لذا یکی از درسهای بزرگ قیام حسینی این است که انسان برای رسیدن به سعادت و عزت باید حق را بشناسند و در طول زندگانی خود از حق پیروی و تبعیت نمایند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین میدانی در مصلای بزرگ نماز جمعه کن تهران در ادامه سخنان خود افزود:
بزرگترین چشمه های زلال حق شناسی قرآن کریم و حضرت ختمی مرتبت محمد (ص) و اهل بیت ایشان میباشند و انسانی که از این دو چشمه ی زلال و حیاتبخش سیراب شود سعادتمند و رستگار می گردد .
در حقیقت حضرت رسول اکرم (ص) و اهل بیت گرانقدرش بعنوان قرآن ناطق راهنمای عملی مسلمانان در جهت عمل نمودن به دستورات قرآن مجید می باشند.
اگر خانواده های عزیز به دستورات قرآن مجید و سیره ی اهل بیت (ع)توجه نمایند و از آنها الگو بگیرند آمارهای جدایی و طلاق و همچنین جرم و جنایت در جامعه به حداقل خواهد رسید و جامعه از ساختن و داشتن بسیاری از زندانها بی نیاز میگردد و برای رسیدن به چنین موقعیتی باید بکوشیم تا معرفت و شناخت افراد جامعه نسبت به قرآن و اهل بیت (ع) افزایش یابد.
افراد جامعه نباید تنها به تلاوت و روخوانی قرآن بسنده کنند بلکه باید به فهم و درک آیات الهی بپردازند.
دانستن نام امامان معصوم علیهم السلام و محل تولد و چگونگی شهادت آنان کافی نیست بلکه امروز باید جوانان و پیروان اهلبیت (ع) را بیش از گذشته با سیره و روش زندگانی ایشان آشنا نمود و بایدچگونگی روش امروز زندگانی خود را الگو گرفته و متاثر از روش زندگانی آنان سازیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.