ن والقلم وما یسطرون
ن والقلم وما یسطرون

ن والقلم وما یسطرون

ماه مبارک آمد


ماه مبارک آمد، ای دوستان بشارت
کز سوی دوست ما را هر دم رسد اشارت
آمد نوید رحمت، ای دل ز خواب برخیز
باشد که باقی عمر، جبران شود خسارت
****
امام صادق(علیه السلام):
خواب روزه دار عبادت،
خاموشی او تسبیح،
عمل وی پذیرفته شده
و دعای او مستجاب است.


Image result for ‫حلول ماه رمضان‬‎

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین میدانی به زبان اسپرانتو در سومین کنگره بین المللی زبان اسپرانتو



حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین میدانی نوش آبادی در سومین کنگره جهانی زبان بین المللی اسپرانتو به زبان اسپرانتو برای حاضران سخنرانی نمودند. 
این گنگره بین المللی که در فرهنگسرای سنایی تهران مورخ 95/2/24 برگزار گردید مورد استقبال پر شور دوستداران زبان بین المللی اسپرانتو قرار گرفت. 
دکتر حسین میدانی در سخنرانی خود به زبان اسپرانتو پیرامون تاریخچه اسپرانتو در ایران و نقش ایران در معرفی و گسترش این زبان پرداختند و راهکارهای خود را برای گسترش هر چه سریع تر این زبان بین المللی در ایران و جهان بیان نمودند. 
گزیده و خلاصه ای از سخنان دکتر میدانی بشرح زیر است: 
ما ایرانیان بسیار افتخار میکنیم که اولین کشوری هستیم که در جامعه بین الملل زبان بین المللی اسپرانتو را معرفی نمودیم و همین تلاش کشور ما زمینه ساز آن گردید که در سازمان بین الملل علاوه بر اینکه این زبان بعنوان زبان بین المللی به رسمیت شناخته شود به کشورهای عضو آن نیز توصیه به آموزش و گسترش آن گردید. 
امروز بنده افتخار میکنم که سالهاست که در موسسه آموزشی خود موسسه آل یاسین رایگان به زبان آموزان زبان اسپرانتو را آموزش میدهم و برای فارغ التحصیلانی که بتوانند حداقل به یک نفر زبان اسپرانتو را آموزش دهند گواهی ویژه صادر مینمایم و نتیجه این کار بنده آموزش صد ها نفر به زبان اسپرانتو است. 
امروز برای جلوگیری از گسترش فرهنگ غربی و استعماری باید زبان بین المللی اسپرانتو جایگزین زبان انگلیسی گردد. 
بنده تمام تلاش خود را میکنم تا مسئولین ایران را متقاعد کنم تا بجای زبان انگلیسی در مدارس و دانشگاهها زبان اسپرانتو آموزش داده شود. 
در پایان این کنگره با شکوه با اهداء لوح از سوی انجمن اسپرانتوی ایران از دکتر میدانی و دیگر سخنرانان گنگره تجلیل بعمل آمد